Bij de koperslager

Maquette van de Soleccino
Maquette van de Soleccino

Afgelopen middag was ik bij koperslager Jan Janssen in het dorp Neede. Ik was daar voor advies bij het ontwikkelen van een onderdeel van de Soleccino – een espressoapparaat dat werkt op puur zonlicht.

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een warmtevat voor het opwarmen van het water om de koffie mee te maken. De buitenkant van dit warmtevat kan het best van koper gemaakt worden, zodat het de warmte van het zonlicht zo snel mogelijk naar binnen geleid wordt. Zo wordt het water voor de espresso het snelst warm.

Dit onderdeel is het enige onderdeel dat ik niet zelf kan maken, en het was fijn om een professional te spreken. Jan heeft me een hoop nieuwe ideeën gekregen, en ik kan weer terug naar de tekentafel!

Ik weet nu dat een buitenkant van koper mogelijk is, joehoe!, en hopelijk kan het watervat binnenkort  in Neede gemaakt worden.

Geef een reactie

