Een cadeautje van het slechte weer

SNEEUW! IJZEL! GLADHEID! FILES! We zouden gisteren naar Zuid-Holland gaan. Naar een mandenmaakster in het Groene Hart en naar een feestje in Rotterdam. Maar toen we op het punt stonden te vertrekken zag ik het weerbericht… en dat zag er niet best uit. We hadden allebei geen zin in om van een reis van 2 uur een reis van 4 uur te maken, nog los van de ijzel en de gladheid. Dus toen hebben we alles afgezegd, en zijn we thuisgebleven!

Opeens was er een zee van niet ingevulde tijd over. Een onverwacht lege dag die voor ons lag. Dus ging ik aan de slag met het maken van de nieuwe maquette van de Soleccino. Dat had ik zaterdag willen doen, maar dat kon opeens nu. En het leuke was, doordat er verder niets hoefde, stroomden de ideeën binnen en kwamen er oplossingen voor dingen waar ik al weken of soms maanden mee bezig was!

Opeens wist ik hoe ik een mooi en betaalbaar warmteopslagsysteem voor de Soleccino kan maken, en hoe het water voor de koffie voorverwarmd kan worden. En dit allemaal geïntegreerd in het mooie ontwerp dat langzaam tot stand komt!

Het ging helemaal vanzelf, in de rust van de niet ingevulde tijd. Een cadeautje van het slechte weer!

Een gedachte over “Een cadeautje van het slechte weer

  1. HI RICK,
    ik las jullie mooie herinnering aan Valentijn 2012 in BERLIN,de conceptie van de zonne-espressomaker,je Soleccino,ben nieuwsgierig wanneer ik zo’n buitengewone espresso van zonlicht m’n gehemelte kan laten strelen,

    Thea

Geef een reactie

