Workshop StraatDraad

Afgelopen week heb ik een oud project nieuw leven ingeblazen door er een workshop van te maken: StraatDraad. Degenen die me al wat langer kennen hebben hebben dit project van me gezien op de afstudeertentoonstelling van de Design Academy.

Ik ben bezig met het ontwikkelen van workshops die ik het hele jaar door kan geven (als de zon niet schijnt) en zo kwam StraatDraad weer in beeld. Na een vraag hierover op de Durf te Vragen groep op Facebook kreeg ik veel enthousiasme, twee potentiële klanten én een uitnodiging om StraatDraad te komen laten zien op het festival Artibosch in Den Bosch. En daar werd ik zelf natuurlijk weer heel enthousiast van!

Wat voor workshop is het?
Ik ben bezig met het opzetten van een workshop voor kinderen, StraatDraad. Dit is een zoektocht in naar PET-flesjes, die we vervolgens om gaan zetten in gebruiksvoorwerpen. Dit kan met een speciale ‘flessensnijder’ die ik heb uitgevonden, waarmee je prachtige transparante en gekleurde draden van PET-flessen kan maken. En met die draden kun je heel mooie gebruiksvoorwerpen maken. Bijvoorbeeld springtouwen.

In de workshop leren kinderen heel veel op allerlei gebieden zoals je stad verkennen, aandacht voor je leefomgeving, recycling, ambacht, ideeën maken en ontwerpen.

En zo maken ze de mooiste dingen voor onszelf, leren ze hun stad of dorp beter kennen en maken ze de plek waar ze wonen schoner! Meer info: Workshop StraatDraad

Naast de workshop voor kinderen wil ik ook een variant ontwikkelen voor volwassenen. Ik ben op zoek naar meer locaties waar ik deze workshops kan geven, en naar mensen die deze workshop graag willen volgen. 

Alle ideeën zijn welkom. Bijvoorbeeld festivals, campings, buitenschoolse opvang en workshops voor het bedrijfsleven. Ik heb een voorkeur voor Gelderland/ Utrecht/ Overijssel/ Brabant/ Randstad maar het mag in heel Nederland zijn. Ik zoek mogelijkheden voor in én na de zomervakantie.

Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen! Alvast veel dank.

Rick

De grondstof. Overal te vinden!
De grondstof. Overal te vinden!
Springtouw gemaakt van PET-flesjes
Springtouw gemaakt van PET-flesjes

Geef een reactie

